معرفی برترین شتاب دهنده‌ های دنیا

خوب است بدانید که یک شرکت باید چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی داشته‌ باشد تا بتوان آن را به‌عنوان یک شرکت شتاب‌دهنده توسعه‌یافته شناخت. همانطور که شرکت شتاب‌ دهنده توقع یک برنامه‌ی کامل در مدتی معلوم را از استارتاپ‌ها دارد، خود نیز باید یک برنامه‌ی معین و مدون در زمان مشخص داشته‌ باشد و حتما چندین کسب‌وکار نوپا در این مجموعه به فعالیت بپردازند.

حضور منتورها و مشاوران باتجربه در یک شرکت‌ شتاب‌ دهنده بسیارمهم است؛ چون آن‌ها وظیفه‌ی آموزش به استارتاپ‌ها را برعهده دارند. هرچه مشاوران این دسته از شرکت‌ها تجربه‌ و دانش بیشتری داشته باشند می‌توانند درست‌ترین‌ و کامل‌ترین روش‌های نوین رشد را به‌استارتاپ‌ها انتقال داده و مسیر موفقیت آن‌ها را کوتاه‌تر و هموارتر سازند؛ درنتیجه این شرکت تبدیل به یک شتاب‌دهنده‌‌ی معتبر و موفق و صد البته توسعه‌یافته خواهد‌ شد. در این بخش به برخی از مشهورترین و برترین شتاب دهنده های روز دنیا خواهیم پرداخت. توصیه می‌کنیم حتما با ادامه این قسمت از مقاله همراه باشید:

1. Hult Prize Global Accelerator

Hult Prize Global Accelerator سال 2009 توسط احمد عسکر تأسیس شد. از آن می‌توان به‌عنوان شتاب‌ دهنده‌ شماره‌ یک جهان یاد کرد. امکانات این شتاب‌ دهنده در سطح جهانی است و فضای زندگی و کار را دراختیار دانشجویان می‌گذارد تا به آن‌ها برای کارآفرین شدن یاری برساند. یکی دیگر از مزایای آن استفاده از رهبران و مشاوران کاربلد در مجموعه‌ی خود می‌باشد و آن‌ها را معمولا با نام جایزه‌ی نوبل دانشجویی می‌شناسند.

2. Y combinator

y combinator  شتاب‌ دهنده‌ی آمریکایی است که ازسال 2005 کار خود در ماساچوست آمریکا شروع کرد و مفهوم شتاب‌ دهنده‌ی دانه‌ای را برای همگان روشن کرد. این شرکت براساس یک سازه در نظریه‌ی برنامه‌نویسی نامگذاری شده‌ است. این شتاب‌ دهنده محتواهای بسیاری را به‌صورت رایگان دراختیار کارآفرینان قرار می‌دهد. خروجی آن به طرز عجیبی خوب می‌باشد و بسیاری از استارتاپ‌ها ازطریق همین شتاب‌ دهنده به کارآفرینانی به‌نام، تبدیل شده‌اند.

3. TeachStars

برنامه‌های TeachStar را می‌توان به‌عنوان هاروارد شناخت و خدمات آن‌ها با یک شتاب‌ دهنده‌ی ساده کاملا متفاوت است. رهبرانی که دراین شرکت وجود دارند هیچ کجای دیگر دیده نشده و به‌مدت حداقل 12-13 هفته برای استارتاپ‌ها وقت می‌گذارند و هدف این شرکت ایجاد موفق‌ترین تجارت‌های ممکن از استارتاپ‌ها است.

4. Wayra

Wayra در سال 2011 درکشور کلمبیا کارخود را شروع کرد. تاثیرگذاری آن بسیار قابل‌توجه است و سعی‌ بر از بین‌ بردن بیکاری جوانان دارد و تا حدودی توانسته به‌ این‌ مسئله کمک کند و حتی در کارآفرینی هم تغییراتی ایجاد کرده‌ است. وایرا توسط کارآفرینان اداره می‌شود و در 10 کشور جهان مستقر است.

5. changelabs

اعتقاد در مجموعه changelabs بر این است که کارآفرینی می‌تواند تحولی عظیم درجهان به‌همراه داشته‌ باشد. این شتاب‌ دهنده، فضای‌کار، ابزار و منابع را برای کارآفرینان بومی فراهم می‌آورد و از آن‌ها در راه رسیدن به تجارت، حمایت می‌نماید و البته می‌توان آن را به‌عنوان شتاب‌دهنده‌ای تازه‌کار شناخت.